In afwachting van de nieuwe Top40gold
Elke zondagmorgen-heel vroeg de bekendmaking van de Goldschijf en Nationale Ouwe (zie links). En ik verklap ook al vast de acts die voor de komende week genomineerd zijn.
Bij acts die toe zijn aan de 20e nominatie of meer, wordt het aantal aangegeven. Deze week veel grote Top40gold-namen. Paul McCartney is inmiddels toe aan z'n 46e nominatie:
Harry Nilsson … Four Tops … Eric Burdon & Animals … Creedence Clearwater Revival(21) … Wishbone Ash … Neil Young(32) … Sharif Dean … Catapult … Emmylou Harris … Alessi Brothers … Vangelis … Patricia Paay … Raf … Miami Sound Machine … Bronski Beat … The Cramps … Quincy Jones … En Vogue … Paul McCartney(46) … Cher … De La Soul & Chaka Khan … Kate Ryan … Pussycat Dolls … Killers … Ariel Pink's Haunted Graffiti











4 opmerkingen:

Okaysjon zei

Nominaties van mij die wat mij betreft onbegrijpelijk geflopt zijn staan er zeker tussen.
**Rihanna & Eminem - Love The Way You Lie
**Arno - Jive To The Beat
**Etta James & David A. Stewart - Avenue D

Nominaties die ik naderhand liever niet had in gezet staan er niet tussen ;o)

Meeste schik heb ik van Koto - Visitors
Ik had namelijk nooit verwacht dat hij het tot de top10 zou halen

Minste schik heb ik van Arno gehad, die zag ik toch echt de top40gold halen maar niets bleek minder waar.

martin zei

qua top 40 gold hits heb ik er weinig schik in :) misschien dat bowwowow de 1e top10 hit van dit jar word
de meesten floppen dus. dat the shamen met bossdrum nooit een hit word snap ik niet (is al vaker geflopt)

Peter E zei

Ik begrijp niet dat dit jaar ' cover me' van Bruce de top 40 niet heeft gehaald...jammer. En wat ik totaalniet begrijp is dat Alicia keys met empire state of mind het niet gehaald heeft, zo'n juweeltje.
Trots...eh, de nummer 1 hits uit het dossier. Het meest op Julien clerc met venise...k had nooit verwacht dat ie nummer 1 zou worden.

Ruud zei

Ik begrijp vrijwel nooit waarom een van mijn nominaties het niet haalt maar ja smaken kunnen verschillen of zoiets. Wat ik echt niet begrijp waarom Will You van Hazel O'Connor het hier niet doet. Briljant nummer dat in mijn ogen bij de T40G hoort. Misschien toch teveel love or hate it nummer. Bij Jack zag ik 'm wel op 1 (dank daarvoor!). Andere nummers die ik niet begreep zijn Black Keys (komt misschien nog wel) en Athlete (zeker gezien succes van Coldplay). Het meest jammer vond ik het floppen van Midlake. een van mijn favoriete van de afgelopen jaren. Onverwacht vond ik de top 10 positie van Simple Minds. Maar in het onverwachte zit natuurlijk ook een deel van de lol. Leuk vind ik ook onverwachte hits als nu McQuinn, Clark and Hillman en eerder Daan. En ik ben blij dat een oude U2 favoriet dankzij Sander het lijkt te halen.