THE CAVE OP 1

Vorige week was het nog niet helemaal een uitgemaakte zaak, wie een week later 1 zou staan. Maar the Cave heeft de strijd met Bruce Springsteen en Train overtuigend gewonnen. We hebben dit jaar nog maar 5 Top40gold-lijsten gehad en hebben nu al 4 verschillende nummer-1-hits gezien. Benieuwd wat er volgende week gebeurt, want Adele meldt zich nu ook in de hoogste regionen van een lijst met 7 binnenkomers.
Andere snelle stijgers zijn Hurts, The Farm en Martin Solveig ft. Dragonette.
De Goldschijf van deze week, GENERATIONS OF LOVE van Jesus Loves You, flopte in 2003 en 2008 nog. Nu dus de hoogste binnenkomer in de Nominatieparade. Wie nu denkt, dat dat komt door nieuwe members, komt bedrogen uit. 9 van de 10 stemmers waren in 2008 ook al samensteller en vinden de tijd nu wél rijp voor de Top40gold.
Wie ook een goeie kans maakt op een Top40gold-notering is de Frank Boeijen Groep, die voor de 8e keer alweer de Nationale Ouwe scoort, deze week met DE VERZOENING.

Nu ik vandaag toch lekker op de praatstoel zit, ook nog iets van huishoudelijke aard. Ik vraag het liever niet, maar het moet wel even in het belang van de Top40gold-samenstelling.
Ik verzoek je de titels exact zo te schrijven als aangegeven in de Top40gold en Nominatie-lijsten. In de Nominatieparade staat bijvoorbeeld THE LOOK OF LOVE-Dusty Springfield. Vaak worden in de top20’s bij titels THE weggelaten (in dit voorbeeld dus LOOK OF LOVE).
Een ander ‘fenomeen’ is één klein lullig streepje. In de lijsten staat bijvoorbeeld I'VE JUST LOST SOMEBODY-Golden Earrings. Het gaat om I'VE. Sommigen schrijven dan I`VE. Zoek het verschil ;-)
Ik bespaar je de details, maar mijn rekenprogramma in Excel herkent het nummer dan niet. Uiteraard corrigeer ik dan handmatig, maar dat moet de laatste tijd eerlijk gezegd steeds vaker.
Het handigste is, om de notering te kopieren van de Top40gold en Nominatielijsten en te plakken in je eigen top20. Bespaart jou bovendien veel typewerk. Probeer het eens.

Ik ga je weer een fijne zondag wensen!


Top40gold en Nominatieparade

7 opmerkingen:

Jeannette zei

Weer een verrassende lijst!
Voor mij BAD dat BAD er al zo snel uit is gegaan maar goed je kan niet alles hebben.
Mooi in ieder geval dat DEJA VU binnen is gekomen!
De " 2000 tieners" gaan goed, leuk, Katy Perry stoomt volgende week denk ik ook binnen!
Mijn nieuwe nominatie Stereo Love 2009 is trouwens geen P , Jan , dit kan ook bijna niet meer wanneer een clip al 165 miljoen keer bekeken is ;-)
Fijne zondag iedereen.....

Okaysjon zei

Mooie lijst met veel beweging
Maar het blikt wel dat een JOKER inzetten vlak voor de jaarwissel niet handig is aangezien er in januari dan een bak nominaties aankomen van het dan vrijgekomenjaar. Dat wordt David Bowe nu fataal ;o)
Maargoed, als hij nog 8 weken op 11 blijft staan straks vind ik het ook goed.

Goldschijftip voorvolgende week gaat wat mij betreft naar:
Tina Turner
Christopher Cross
of mijn eigen Style Council

Een groot minpunt vind ik Fake Blood, kom op mensen stuur die plaat de top40gold in!!!!

Marc zei

Die overkill aan 2010 platen vind ik ook minder.Het geeft zo'n scheefgetrokken beeld. Ik snap best dat mensen hun favoriete plaat uit dat jaar willen nomineren, maar sommige hebben al 3 2010 nominaties erop zitten inmiddels. Een beetje zelfregulering zou geen kwaad kunnen.

peter E zei

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo'n probleem heb met de 2010 nominaties...'t geld net als alle andere :leuk in de lijst en anders niet. Heeeel jammer vind ik Aloe blacc, zo'n tijdloos nummer (om even de anti 2010 stemmers over de streep te trekken) hoort toch in de lijst te komen. Misschien nog een keer luisteren???
helemaal top dat nu eindelijk 'jesus loves you' op deze zondag tot goldschijf gekozen is!!! Ik gok als goldschijf volgende week Yvonne & Scott. Fijne week!

martin zei

Peter heeft gelijk wat betreft Aloe blacc, mooi nummer.ik beloof je dit nummer nog meer puntjes te geven zodat dit binnenkomt.
Dat er veel 2010-nominaties in de top 40 gold staan is tot daar aan toe,maar behalve the cave vind ik het maar matige nummers hoor

Roeland zei

Leuk dat Jesus loves you Goldschijf is. Na Sixpence None the Richer scoor ik dus mijn 2e hit :)

henk zei

Mijn plus gaat deze week naar de entry in de Top40Gold van Greenfield&Cook. Niet verwacht dat zo`n nummer de lijst kan halen, maar gelukkig dus wel. Ook een plus voor de binnenkomst voor The Visitors en Deja Vu. Een min geef ik voor het vertrek uit de lijst van Earth&Fire.
Jammer hoor. Van de nieuwe nominaties kunnen The Byrds van mij de meeste punten verwachten en ik hoop dat het de Goldschijf binnenhaalt. Daarnaast ook leuk: Paul Mc Cartney`s Girls school.