BRUCE SPRINGSTEEN WEER OP 1

Een jaar geleden stond hij nog op de 1e plaats met DANCING IN THE DARK , deze week flikt hij het kunstje nog een keer met BORN IN THE USA. En zo is David Bowie met THIS IS NOT AMERICA (ook uit 1985) na 1 week alweer onttroond, in een lijst met 5 binnenkomers.
Een ander jaar dat goed boert is 2010. Alle 5 2010-nominaties die vorige week hoog binnenkwamen, stormen flink door.
De Goldschijf is voor de Tom Tom Club met WORDY RAPPINGHOOD. 3x is scheepsrecht, want het nummer flopte eerder 2x.
De Nationale Ouwe gaat naar EASY BOY van Greenfield & Cook.
Fijne zondag allemaal!

Top40gold en Nominatieparade

4 opmerkingen:

Okaysjon zei

Bruce op 1 dat is mooi
volgende week niet meer vrees ik maar hij heeft het weer geflikt ;-)
goldschijf had ik niet zien aankomen voor tomtomclub en ik ben verheugd met de hoge entry van ABBA
sound & visjon komt helaas laat want mijn nichtje is 1 geworden vandaag en dus andere verplichtingen
volgende week gok ik voor de goldschijf op genesis, katy perry en pink

Jan M zei

Ben ook bang dat Bruce het maar een weekje volhoudt, maar Mumford & Sons is ook wel een heel lekkere plaat. Tot mijn verrassing heeft Fleetwood Mac met Albatross de top-40 wel gehaald (met 8 steunnominateurs nog wel), terwijl het met Pink Floyd's Echoes maar niet wil lukken. Terwijl die minstens zo goed is als datgene wat vorig jaar succesvol was. Maar goed.

Mijn favoriet uit de nominaties is Justin Timberlake. Toevallig dat het nummer van Joe Cocker met dezelfde titel ook genomineerd is deze week.

martin zei

en ik maar denken dat Adele in de top10 zou binnenkomen,dat valt vies tegen. de goldschijf is een toppertje,raar dat dat nu pas wat gaat doen

henk zei

Nou.....deze week gaat mijn ++ dus duidelijk wel naar Bruce met BORN IN THE USA! Nb. aan de top, ook al wordt het volgende week Mumford&Sons, hoewel....Train? Dat zou ook heel goed kunnen.
Het onderlinge verschil is niet zo groot. Ben benieuwd!
Mooi dat Greenfield & Cook zo sterk in de nominatieparade is binnengekomen. Best een grote verrassing. De hoge binnenkomst van Abba is minder verrassend, maar wel toppie. Ook een + voor de Cats, hopelijk nu een hit voor dat prachtige LEA.
Een - voor de lage entry van Godley&Creme.....mega goed nummer......eigenlijk een Top40Gold top 3 hit...ha ha ha.